Het verhaal van Stampertjes

In ruim dertig jaar tijd is peuterspeelzaal Stampertjes uitgegroeid tot de Stichting Kinderopvang Stampertjes, die peuter-, kinder- en buitenschoolse opvang aanbiedt in Bussum. De pedagogisch medewerkers vormen feitelijk de drie vestigingen. Dat doen ze gezamenlijk met een hoge mate van zelfredzaamheid.

Voortdurend betrekken van de ouders

Laagdrempeligheid en eigenheid

‘Het behouden van de laagdrempeligheid en eigenheid van iedere vestiging is de insteek voor ons’, vertelt algemeen leidinggevende Anne Achterberg. ‘De ouders, ons team en de kinderen werken samen. We zijn ‘360 graden’ geïnspireerd, waardoor de ouders voortdurend betrokken worden en overleggen met de pedagogisch medewerkers.

Openstaan voor positieve kritiek

Vakvolwassenheid

‘Deze organisatievorm werkt goed, omdat wij als team onderdeel uitmaken van het leven van iemands kinderen. Het is bijzonder dat een kind een aantal jaren intensief contact heeft met onze pedagogisch medewerkers. Er is veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, waarvoor we ons graag laten inspireren. Voor ons team betekent dat concreet dat alle medewerkers openstaan voor positieve kritiek en die zelf ook geven. Op zulke momenten wordt de vakvolwassenheid zichtbaar.’