Nieuws peuteropvang Stampertjes

1 januari 2023

Wij kijken terug op:

Een zeer geslaagd thema verkeer, herfst en dieren. Tal van leuke activiteiten zijn aan de kinderen aangeboden. We hebben kennis gemaakt met de verschillend dieren geluiden. We hebben het seizoen herfst onder de loep genomen met bijvoorbeeld praatplaten, welke wij in twee tallen hebben bekeken. Auto ́s, vliegtuigen, bussen, fietsen, alles wat we in het verkeer treffen hebben we belicht in de vorm van o.a. boekjes en liedjes:
́Klein rood autootje waar breng je ons naar toe? Naar al die lieve kindjes en naar de koetjes boe. En de handjes gaan van klap klap klap klap en de voetjes gaan van stap stap stap. Klein rood autootje waar breng je ons naar toe ́

Sinterklaas

Met veel plezier hebben we kinderen mee genomen in de warme tijd van Sinterklaas. Met veel liedjes, boekjes, verkleedkleding en een heuse mooie grote stoomboot stond Sinterklaas bij ons centraal. Tijdens de laatste week zijn de kinderen iedere dag verrast met een gevulde schoen, die overal door de groepsruimte stonden verspreid. Het was een heuse zoektocht, die onze speurneusjes tot een goed einde brachten. Tot volgend jaar!

Verlengde peuteropvang:

Vanaf 1 Januari zijn wij helaas genoodzaakt de verlengde peuteropvang te verkorten naar 14.30 in plaats van 15.00. De ouders van de peuteropvang worden hier per mail verder over ingelicht.

Koude temperaturen

Ook wanneer de temperatuur daalt gaan wij graag naar buiten voor een frisse neus. Om dit verantwoord te kunnen doen vragen wij ouders zorg te dragen voor geschikte wandjes, mutsen en sjaals. Mocht er sneeuw vallen, zijn geschikte warme laarzen ook een aanrader. Voor de kleine kruipers is een lekker sneeuwpak een absoluut genot.